Welkom bij Stichting Menua!

Allereerst welkom bij Stichting Menua. Graag willen we u aandacht te vragen voor het volgende. Het wordt weleens vergeten, wanneer wij volop van onze welvaart genieten, dat er nog steeds mensen zijn, die onder erbarmelijke omstandigheden leven. Met name kinderen hebben hier vaak zwaar onder te lijden en zijn verstoken van esseniële levensbehoeften, zoals educatie, kleding, huisvesting en goede voeding. Er zijn over de wereld nog veel van dit soort probleemgebieden. Stichting Menua heeft zich ten doel gesteld iets te gaan betekenen voor deze groep mensen.

Natuurlijk kan Stichting Menua niet de hele wereld helpen. Wij richten onze hulp op Armenië (een land, dat deel uitmaakt van de voormalige Sovjet-Unie). Het contrast in dit land tussen mensen, die voldoende inkomen hebben en een grote, arme groep, die ver onder de armoedegrens leeft, is groot! Om deze hulp te kunnen bieden, hebben wij een aantal vrijwilligers in Armenie.

Stichting Menua heeft een project opgestart om met name weeskinderen en bejaarden te gaan ondersteunen. Er is een samenwerkingsverband gesloten met een aantal kinderweeshuizen en bejaardentehuizen. Deze samenwerking is gericht op het welzijn van deze groep kinderen en bejaarden in de breedste zin des woords. Stichting Menua onderscheidt zich, doordat de verstrekte hulp in het land zelf wordt gecoördineerd, nl. door onszelf en door vrijwilligers ter plaatse. Bovendien werkt Stichting Menua in volledige transparantie.

Natuurlijk, zoals elke humanitaire organisatie, hebben ook wij uw geld hard nodig. Wilt u ons steunen? Via de knop linksbovenin kunt een een willekeurig bedrag storten op onze rekening. Wij zorgen ervoor dat dit goed wordt besteedt en als u dat wilt, houden we u natuurlijk op de hoogte van de projecten, waar Stichting Menua aan werkt.

Stichting Menua is opgericht om deze groep mensen bij te staan en te helpen waar het kan. Stichting Menua heeft zich gericht op Armenië, een land dat voorheen deel uitmaakte van de vroegere Sovjet-Unie. Er is in Armenie een groot contrast tussen mensen, die voldoende inkomen hebben en een grote groep mensen, die zwaar onder de armoedegrens leeft.

Deze groep mensen heeft hulp hard nodig, uw hulp! Wij willen u daarom vragen onze projecten te ondersteunen.

CIMG1083
P1010057
P1010037

Al snel merkte ik, dat er steeds meer vraag kwam naar hulp vanuit Armenië. Daarom heb ik besloten Stichting Menua in het leven te roepen, zodat ook u kunt helpen het leven van kansarme kinderen en bejaarden te verbeteren!

Onze geschiedenis

Graag willen wij u op deze pagina vertellen waarom Stichting Menua in het leven is geroepen en wie de personen achter Stichting Menua zijn. Mijn naam is Laura Avetisyan, voorzitter van Stichting Menua. Ik ben zelf geboren in Armenië en woon sinds 1994 in Nederland. Ik heb veel meegemaakt in Armenië en weet dus dat ze daar de steun van u en mij hard nodig hebben. Ik voel me dus ook verantwoordelijk voor deze steun sinds ik in Nederland woon.

Ons team

Ons team bestaat uit: