Cupcakes cursus, naar dierentuin, nieuwe meubels

CIMG1396

Allereerst willen wij onze sponsoren weer bedanken voor een succesvol seizoen voor Stichting “Menua” waarin er weer veel mogelijk is gemaakt door de financiële support. Zoals ieder jaar heeft ook dit jaar Stichting “Menua” weer een aantal projecten mogen doen voor kinderen in Armenie.

Even een greep uit èèn van onze projecten deze vond plaats in dorp Marmarashen.  Wij zijn door de plaatselijke burgemeester benaderd dat er voor de school een aantal behoeftes waren die niet gerealiseerd konden worden bijv. een tekort aan boeken, schoolmateriaal etc. Wij hebben de school bezocht en met bestuur van de school gesproken. Hier bleek uit dat met name de kinderen van arme gezinnen hun schoolboeken niet konden betalen deze categorie mensen heeft het op alle vlakken zwaar en leeft onder de armoede grens. Wij hebben de lijst met kansarme gezinnen gevraagd en zijn wij van plan om ze te helpen. Daarnaast wij gaan studeermateriaal aanschaffen voor studiejaar 2013.Ten slotte wij hebben de klaaslokalen bezocht en met de leerlingen gesproken. Wij wilden ook iets leuks voor de kinderen organiseren. De kinderen wilden heel graag naar de dierentuin. Wij hebben dat voor mekaar gekregen en alles aan gedaan om een leuke en onbezorgde dag te bezorgen. Voor deze groepkinderen is het een belevenis om naar de dierentuin te gaan. Daar zagen ze verschillende soorten dieren van over de hele wereld. De kinderen hadden de hele dag naar de dieren gekeken gegeten gedronken en lekker gespeld in de speeltuin.

Verder hadden wij al eerder in een sponsorbrief gemeld dat wij voor dit jaar een crèche zouden willen ondersteunen door oa stoelen, tafels en bureaus aan te schaffen wij kunnen u hier ook een verheugende mededeling doen dat dit weer mede dank zij alle support ook gerealiseerd is.

Ook het geven wan workshops is dit seizoen gewoon weer doorgegaan, proberen hierin de kinderen een aantal vaardigheden bij te brengen. Ook Engelse les staat regelmatig op het programma.

Tijdens de winterperiode versturen wij ook regelmatig warme kleren voor mensen die bijv. hun energie niet kunnen betalen.

Wij kunnen niet genoeg benadrukken dat voor ondersteuning van deze groepen wij uw support en ondersteuning hard nodig hebben ook voor 2013 om weer even succesvol te kunnen zijn.